Nagyon szeretem a pitét, így próbáltam egy diétás változatát megcsinálni. A töltelék igény szerint változtatható. Áfonyával, almával vagy akár szilvával is nagyon finom.
Hozzávalók / 10 adag

A tésztához
340 g diabetikus liszt (én dia wellness sütőlisztet használtam)
200 g vaj
5 ek víz (szükség szerint lehet még hozzáadni)
1 csipet só
A töltelékhez
1 kg meggy (fagyasztott is lehet)
1 teáskanál édesítőszer (ízlés szerint ez változtatható)
20 g diabetikus liszt
30 g vaj
1 csipet só
2.5 dl meggylé

Elkészítés

A tésztához elmorzsoljuk a liszttel a hideg vajat. Dolgozzunk gyorsan, mert a vaj könnyen meg tud olvadni a kezünk melegétől. (Ennél a fázisnál ízlés szerint adhatunk a tésztához édesítőszert.) Hozzáadjuk a sót és annyi vizet, hogy a tészta épp összeálljon. Becsomagoljuk a tésztát, és legalább 30 percig pihentetjük a hűtőben.
A meggynek a levét leszűrjük, és félrerakjuk, mert szükség lesz rá. Én cukrozatlan, fagyasztott meggyet szoktam használni. Egy lábosban összekeverjük az édesítőszert, a lisztet és a sót, majd hozzáöntünk 2,5 dl meggylevet (ha a fagyasztott meggyből nem tudunk kinyerni ennyit, nyugodtunk öntsünk még hozzá vizet). Folyamatos keverés mellett felforraljuk, majd kisebb hőfokra állítva még pár percig sűrűre főzzük. Ha eléggé sűrű, hozzáadjuk a vajat, megvárjuk, amíg felolvad, végül belekeverjük a meggyet, és hagyjuk kihűlni. Lehet ízesíteni fahéjjal még, esetleg rumaromával.
Lisztezett felületen kinyújtjuk a tészta kb. kétharmadát, majd egy tortaformába simítjuk, és megszurkáljuk az alját. A tortaformába helyezett tésztára öntjük a kihűlt meggyes tölteléket, a maradék kinyújtott tésztából pedig díszítést csinálunk a pite tetejére. Be is boríthatjuk vele teljesen a pitét, csinálhatunk rácsos díszítést rá, tényleg csak a fantázia szab határt.
A pite tetejét megkenjük olvasztott vajjal.
Előmelegített sütőben pirulásig sütjük.