Az angolok egyik kedvenc étele, és én is nagyon szeretem, olcsó és nagyon gyorsan elkészíthető étel.
A gravy szósz hozzá kicsit időigényes, de ha egyszer megcsinálod, lefagyasztod, utána mindig lesz.
Hozzávalók / 4 adag

krumpli és kolbász
1 kg burgonya
10 dkg vaj
1 kávéskanál só
1 késhegynyi bors
1 db póréhagyma
5 dkg finomliszt
1 kg debreceni kolbász
4 közepes db vöröshagyma
10 dkg barna cukor
2 dl sör
2 ek napraforgó olaj
gravy szósz
3 ek napraforgó olaj
1 közepes db vöröshagyma
3 közepes db sárgarépa
2 közepes db fehérrépa
1 kg marhacsont
20 dkg barna cukor
1 dl víz
1 evőkanál finomliszt

Elkészítés

A gravy készítéséhez mindent fel lehet használni, amit csak akarunk körülbelül: répa, hagyma, csontok, stb. Lepirítjuk őket olajon. A tepsit fel szoktam tenni a tűzhelyre, ott lepirítok mindent, majd egy kevés vízzel felöntjük, és betesszük a sütőbe, hogy minden íz kifőljön. Majd a levet leszűrjük, és áttörjük a zöldségeket is. Szórjuk meg egy evőkanál lisztel, és forraljuk ki. Egy sűrű szószt kell végezetül kapnunk, és ezzel öntsük le a kolbászt.
Burgonyát megfőzzük csipetnyi sóval ízesített vízben.
Ha megfőtt a burgonya, törjük át/össze a vajjal.
A kolbászt sütőben süssük meg.
Szeleteljük csíkokra a vöröshagymát, majd olajon dinszteljük le. Adjuk hozzá a barna cukrot, sót és a borsot. Mikor már jól lepirult, öntsük fel a sörrel.
A póréhagymát szeleteljük fel vékony csíkokra, majd forgassuk át lisztben. Süssük ki a fritőzben, amíg aranysárga nem lesz. Ez igazából a tetejére kerül, mint dekoráció, de ízletes, én nagyon szeretem, érdemes azzal készíteni.